۱۳۸۷/۰۵/۲۶

گفتگوی رادیو فردا با وریا محمدی (هشت فعال کرد در انتظار اعدام )


گفتگوی رادیو فردا با وریا محمدی


هشت فعال کرد در انتظار اعدام


به گفته وريا محمدی، خبرنگار مستقل در کردستان، تاکنون هشت نفر از فعالان کرد به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده اند اما حکم اعدام شش نفر تاييد شده و دو نفر هنوز در مرحله تاييد توسط ديوان عالی کشور هستند.
با اين حال محمدی برخورد حکومت ايران با فعالان اقليت های قومی را مختص به سال های اخير ندانسته و به راديو فردا می گويد:« حکومت ايران سال ها است که فضای امنيتی را بر اقليت های قومی حاکم کرده است. در ۱۵ سال گذشته در کردستان اعدام های سياسی همچنان ادامه داشته است. جمهوری اسلامی اين احکام را به دليل مرتبط دانستن گروه های فعال اجتماعی، فرهنگی و سياسی کرد با اپوزيسيون خارج از ايران صادر می کند. هر کدام از اين فعالان به داشتن ارتباط با يکی از گروه های سياسی متهم می شوند و به همين دليل نيز اتهام محاربه به آنها وارد می شود.»



۳ نظر:

ناشناس گفت...

هیوای سه رکه وتنتان بو ده خوازم

فرمیسک گفت...

از اینکه وبلاگ نویس سربلندی چون شما به وبلاگ کوچک من سر زده بینهایت خرسندم و آرزوی شاد کامی برایتان دارم. امیدوارم هرگز در زندگیتان دخالت نکنم که موجبات تنفر رو فراهم کرده باشم(وینک)(با توجه به درباره شما)
متاسفانه هر روز شاهد بی عدالتی هستیم و در منطقه محروم کردستان نازنینمان این بی عدالتی چند برابر است، به امید روز فریاد آزاد اندیشی
فرمیسک

اختر گفت...

وریا جان
نمی خوای وبلاگت را به روز کنی؟
اختر