۱۳۹۰/۱۱/۱۸

در حاشیه پیام کاک خالد عزیزی ( دبیر کلّ حزب دمکرات کردستان ) پیرامون نشست استکهلم



در حاشیه پیام کاک خالد عزیزی
( دبیر کلّ حزب دمکرات کردستان ) پیرامون نشست استکهلم
وریا محمدی


نشست الاف پالمه که به درخواست ۵ تن‌ از فعالین سیاسی ایرانی‌ و در شهر استکهلم با حمایت بنیاد الاف پالمه به انجام رسید با واکنش‌های گوناگونی روبرو شد. این نشست گذشته از هر انتقادی که به آن وارد باشد، زمینه دیالوگ و گفتگو را به سوی شماری از سیاسیون ایرانی‌ گشود که شاید تا چند سال قبل هرگز و هرگز به چنین نشست‌های تن در نمی‌دادند. 
همین اصل مهم نشان میدهد که فضای همکاری، از شکل یک انتخاب خارج و به شکل یک ضرورت در آماده است.
همین فضا را چندی پیش در شهر کلن آلمان و در اجلاس همبستگی برای دموکراسی مشاهده کردیم.
 تا جایی که به یاد دارم، ۲ تن از افراد پیشنهاد دهنده به بنیاد الاف پالمه برای تشکیل این نشست، در اجلاس کلن هم حضور داشتند. اینکه چرا همزمان به فکر یک نشست موازی افتادند،  هدف این بحث نیست اما نکته اصلی‌ انتخاب هدفمند برای این نشست است. حقیقتاً جای جریان‌های فکری چپ و بخش زیادی از آزادیخواهان ایرانی‌ که کارنامه درخشان در مبارزه بر علیه جمهوری اسلامی دارند ، خالی‌ بود.
از کردها هم همانگونه که کاک خالد اشاره فرموده، شماری حاضر بودند و حتما به خوبی‌ از مواضع خود دفاع کرده اند. نکتهٔ مورد اشاره بنده به اهمیت گذاری نویسنده پیام، برای حضور دیگر نیروها و مستقلین سیاسی کرد است. کردستان ایران با پتانسیل بالای سیاسی، میبایست با توپ محکمتری آنجا حضور میافت. کم نیستند افراد و کسانی‌ که نظراتشان میتونست آنجا محلی از اعرب داشته باشد و روند قضایا را تحت تأثیر قرار دهد. بی‌ گمان پیام کاک خالد را باید به فال نیک‌ گرفت. سیاسیون کرد آنجا میتوانند قدرتمند ظاهر شوند که ابتدا به ساکن، وجود خود را در حذف دیگری جستجو نکنند، ثانیاً خود را یگانه منادی و نماینده مردم کرد نشان ندهند و ثالثاً بر مشارکت همگانی تاکید کنند. 
دست کاک خالد و این دیدگاه را باید فشرد. حضور اکثریتی نمایندگان جنبش کردستان از احزاب و منفردین سیاسی، نه تنها قدرتمندی و ارزش‌های والای یک مبارزه آزادی خواهانه در چند دهه گذشته کردستان را به نمایش می‌گذرد، بلکه به شفاف سازی، باز گرداندن اعتماد و ساختن یک پل قدرتمند ارتباطی‌، میان کردها و جنبش آزادی خواهی‌ ایران کمک شایانی خواهد نمود. پلی‌ که قابل معامله نیست، ارزن فروخته نمیشود و خون بهای یک مبارزه خونین و صادقانه را با وفاداری حفظ می‌کند.
پیام کاک خالد را باید دریافت زیرا، ترس از حضور دیگر نمایندگان جنبش کردستان  نه تنها ما را بیشتر ضعیف می‌کند، بلکه زمینه‌های سؤ استفاده به سود جریان‌های تمایت خواه را در میان اپوزیسیون کرد فراهم خواهد آورد. دیدگاه های شفاف نباید و ضروری نیست که از حضور دیگران هراسان باشند، چیزی که امتحان شد و شکست خورد.
ما یا با هم قدرتمند و یک صدا هستیم، یا بی‌ هم ، مورد معامله و قابل ارزن فروش شدن
با احترام
وریا محمدی

۱ نظر:

ناشناس گفت...

آخرین اخبار و اطلاعات از پلنوم کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران،کمیته هماهنگی،عمل جراحی رهبر کومله و و

آخرین اخبار و اطلاعات محرمانه از اردوگاه کومله

بازخواست رهبر کومله در خصوص مذاکره پنهانی با عبدالله مهتدی

برگزاری پلنوم کمیته مرکزی

بستری شدن رهبر کومله در یکی از بیمارستانهای آلمان

اختلافات و تنش در بین اعضای کمیته هماهنگی داخل کشور

و دیگر اخبار مرتبط به اردوگاه کومله در ” وب سایت کومله منتقد۱”

” وب سایت کومله منتقد۱”

http://www.komaleemontaghed1.blogfa.com/